Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

Tyto obchodní podmínky (dále jen „OP“) platí pro nákup v internetovém obchodě karelskabriza.cz a upravují vztahy mezi prodávajícím a kupujícím v oblasti prodeje zboží.

Obchodní společnost/Prodávající

J–SLIDING s.r.o.
Komenského nám. 141/5, Vnitřní Město, 674 01 Třebíč, IČ: 04277988, zapsaná v obchodním rejstříku C 89141 vedená u Krajského soudu v Brně pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.karelskabriza.cz
E-mail: info@karelskabriza.cz
Kontaktní adresa: Komenského nám. 141/5, 674 01  Třebíč

Kupující

Kupujícím se pro účely těchto OP rozumí spotřebitel ve smyslu ustanovení § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ObčZ). Je-li kupujícím podnikatel, ustanovení těchto OP na ochranu spotřebitele se pro úpravu jeho vztahů s prodávajícím nepoužijí.

Zpracování osobních údajů

Při zahájení obchodních vztahů předává kupující prodávajícímu pouze své kontaktní údaje nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech.

Před nákupem v internetové lékárně není nutné se registrovat. Informace o návštěvnících webu nejsou shromažďovány. Pokud se návštěvník rozhodne pro nákup, musí uvést svoje pravdivé identifikační údaje, tj. jméno, příjmení, adresu, telefon a e-mail. Tyto údaje jsou nutné k odeslání zásilky. Údaje jsou využívány pouze pro potřeby provozovatele a nejsou poskytovány jinému subjektu.

Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy s kupujícím a nebudou jinak zveřejněny, poskytnuty třetí osobě apod. s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží (sdělení jména a adresy dodání).

Osobní data, která kupující uvede při objednání, jsou využita pro úkony přímo související s vaší objednávkou. Data jsou uchovávána a zpracovávána dle platných právních předpisů a slouží výhradně pro naši potřebu a nebudou poskytnuta jiným subjektům. Výjimku představují externí dopravci a zpracovatel dotazníku spokojenosti. Osobní údaje zákazníků jsou předávány v minimálním rozsahu, který je nutný k bezproblémovému doručení zboží, či zjištění zákaznické spokojenosti.

Prodávané zboží

Zboží je schváleno k prodeji příslušnými státními orgány ČR na území ČR. V případě, že kupující zakoupené zboží doveze nebo dále pošle na jakékoliv místo mimo území ČR, nezodpovídá prodávající za to, zda v tomto místě je zboží schváleno k prodeji, resp. zaregistrováno. Totéž platí v případě, že prodávající pouze odešle dle dispozice kupujícího po předchozí dohodě na místo mimo území ČR, které označí kupující.

Informace o produktech v internetovém obchodě prodávajícího mají pouze ilustrační, resp. informativní charakter a v některých detailech se mohou lišit od dodávaného zboží.

Dodání a přeprava zboží

Prodávající zboží zasílá po území České republiky a Slovenska standardními dopravci (viz výběr přepravy v košíku obchodu). Dodání mimo uvedené oblasti je možno řešit individuálně.

Standardní doba dodání jsou 3 až 5 pracovní dny od přijetí objednávky. Zboží objednané v sobotu, neděli nebo ve svátek bude zasláno nejdříve do 3 následujících pracovních dnů.

Prodávající doporučuje kupujícím nechat si poslat zásilku např. do zaměstnání nebo do jiného místa, kde je kupující během dne k zastižení.

Prodávající taktéž doporučuje zboží při převzetí překontrolovat stran úplnosti zásilky a zjevných porušení obalu. Pokud prodávající prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl (zejména bylo-li již při převzetí zboží zřejmé, že je zásilka neúplná či vadná, avšak kupující i přesto zboží bez výhrad převzal), bude moci reklamaci zamítnout.

Nebezpečí škody přechází na kupujícího převzetím věci. Týž následek má, nepřevezme-li kupující věc, ač mu s ní prodávající umožnil nakládat.

Náklady na dodání zboží

Do 9 999,- Kč je cena dle ceníku
Od 10 000,- Kč / ZDARMA
Osobní odběr / ZDARMA

Hmotnost jednoho balíku je omezena na 15 kg. Při hmotnosti nad 15 kg bude Vaše zásilka rozdělena do více balíků. Za každý další balík bude účtováno 250,- Kč.

Kupní cena a její zaplacení

Kupní cena zboží se platí v českých korunách. Kupní cenu a případné náklady spojené s dodáním zboží je možné uhradit:

a) hotově při osobním odběru zboží
b) kartou či bankovním převodem
c) prostřednictvím Thepay

Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.

Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

Zboží zůstává do úplného zaplacení kupní ceny majetkem prodávajícího, vlastnictví k prodávaným věcem tedy přechází na kupujícího zaplacením ceny zboží prodávajícímu.

Prodávající si vyhrazuje právo změny cen i v průběhu dne bez předchozího upozornění. Nevztahuje se na zboží uložené v této době v košíku a reservované. Po vypadnutí z košíku je zboží nabízeno za aktuální cenu.

Kupujícímu bude dodáno zboží za cenu platnou dle ceníku v okamžiku objednání. V případě, že se jedná o speciální zboží na objednávku nebo zboží, které není momentálně na skladě, prodávající kupujícímu potvrdí telefonicky nebo e-mailem cenu a termín dodání. Tuto cenu je prodávající oprávněn kupujícímu měnit vzhledem k aktuální situaci na trhu a v závislosti na vývoji kurzu Kč vůči zahraničním měnám. Těmto případům předchází žádost o sdělení předpokládané ceny a času dodání. Pokud není potvrzeno, není smlouva uzavřena.

Práva a povinnosti z vadného plnění

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady, se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2165 a násl. občanského zákoníku).

Jakost při převzetí

Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.

Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.

Není-li oprava (zejména doplnění chybějící části zboží) nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.

Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl (zejména bylo-li již při převzetí zboží zřejmé, že je zásilka neúplná či vadná, avšak kupující i přesto zboží bez výhrad převzal) nebo ji sám způsobil.

Zákonná práva z vad

Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu.

V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):

a) odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
b) přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
c) vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.

Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení.

Vyřízení reklamace

Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.

Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi, výpisem z účtu či jiný dostatečný důkaz o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od okamžiku uplatnění (oznámení) reklamace.

Kupující předá či doručí zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě současně nebo následně po uplatnění reklamace. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.

Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí.

Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.

Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.

Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout.

U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.

Odstoupení od smlouvy a vrácení zboží

Kupující je oprávněn zboží vrátit pouze v případě odstoupení od smlouvy.

Kupující má v souladu s ustanovením § 1929 odst. 1 ObčZ právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. V takovém případě je povinen zaslat zboží na adresu prodávajícího, a to nejdříve společně s oznámením o odstoupení od smlouvy, nejpozději však do 14 dní od doručení tohoto oznámení.

Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.

Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodávající v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.

Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.

Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv na zboží, které bylo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit.

Mimosoudní řešení sporů

1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.”

Závěrečná ustanovení

Zakoupením produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají kupujícímu žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů a označení zboží, firemního loga či jiných označení kteréhokoliv z výrobců zboží, resp. prodávajícího.

Právní vztahy prodávajícího s kupujícím, výslovně neupravené těmito OP, se řídí příslušnými ustanoveními Obč.Z a předpisy souvisejícími.

Smlouva a otázky související se řídí českým právem.

Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. 4. 2023